Λ. Βουλιαγμένης 224 Αγ. Δημήτριος

210 9739944

Ούλα και διατροφή

ουλα και διατροφηΟύλα και διατροφή

Ο καλύτερος τρόπος για να θεραπεύσετε την ασθένεια των ούλων είναι μέσω της ίδιας σας της διατροφής!

Μάθετε ποια τρόφιμα θα πρέπει να προσθέσετε στη διατροφή σας για να σας βοηθήσουν να θεραπεύσετε, ή να αποτρέψετε την ασθένεια των ούλων! (ουλίτιδα).

Το πρόβλημα με την αντιμετώπιση της νόσου των ούλων είναι ότι υπάρχουν πολλές παρερμηνείες για το πως μπορεί να προληφθεί και ιδανικά για να σας λυθεί κάθε απορία αρμόδιοι είναι αποκλειστικά οι οδοντίατροι.

Πρώτον, βεβαιωθείτε ότι φροντίζετε συστηματικά για τη στοματική σας υγιεινή και ότι δεν προκαλείτε ακούσια ζημιά στα ούλα σας.

Επίσης, ότι:

  • Χρησιμοποιείτε μαλακή οδοντόβουρτσα
  • Αλλάξτε την οδοντόβουρτσα σας κάθε τρεις μήνες 
  • Μην κάνετε το βούρτσισμα πολύ σκληρό 
  • Μην χρησιμοποιείτε διάλυμα για στοματικές πλύσεις.

Βασικές θρεπτικές ουσίες για την καταπολέμηση της ασθένειας των ούλων:

  1. Το συνένζυμο Q10 – CoQ10 είναι ένα αντιοξειδωτικό που βρίσκεται σε όλο το σώμα και χρειάζεται για την σωστή λειτουργία των κυττάρων. Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι τα άτομα με επαρκή CoQ10 είναι λιγότερο πιθανό να εκδηλώσουν ασθένεια των ούλων. 
  2. Κολλαγόνο – Όταν έχετε ασθένεια των ούλων, τα ούλα για να αντιμετωπίσουν τη φλεγμονή  χρησιμοποιούν μεγάλες ποσότητες  κολλαγόνου. Για να καταπολεμήσετε αυτό το πρόβλημα, θα χρειαστεί να καταναλώσετε τροφές πλούσιες σε κολλαγόνο.
  3. Κατεχίνες – Πρόκειται για φαινόλες και αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τις φλεγμονές. Οι κατεχίνες έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές στη θεραπεία της νόσου των ούλων μέσω της αναστολής επιβλαβών βακτηρίων.
  4. Βιταμίνη C – Μελέτες έχουν δείξει ότι η ασθένεια των ούλων σχετίζεται με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης C. Με την αύξηση της πρόσληψης βιταμίνης C, μπορείτε να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα, ώστε να μπορέσετε να καταπολεμήσετε τα βακτήρια που προκαλούν την νόσο και να βοηθήσετε να αναγεννηθούν τα ούλα σας. Επιπλέον, χρειάζεστε βιταμίνη C για την ωρίμανση κολλαγόνου, η οποία βοηθά να κρατήσει τον περιοδόντιο και άλλους ιστούς υγιείς.
  5. Βήτα καροτίνη – Μελέτες έχουν δείξει πως τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε β-καροτένιο βοηθούν εκείνους με ασθένεια των ούλων. Το βήτα καροτένιο είναι μια προβιταμίνη που το σώμα σας την μετατρέπει σε βιταμίνη Α, η οποία μειώνει τη φλεγμονή.
  6. Ω3 λιπαρά – είναι γνωστά για τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές τους και το σώμα μας τα χρειάζεται για ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα. Μελέτη διαπίστωσε ότι η πρόσληψη ωμέγα-3 συνδέθηκε αντίστροφα με ασθένεια των ούλων.